Prečo pracujeme ako lektorský tím?

Každý z nás už pravdepodobne absolvoval nejaký tréning či vzdelávaciu akciu, na ktorej sa stretáva skupina frekventantov s lektormi a vie, že sú to predovšetkým lektori, ktorí zodpovedajú za to, aby účastníci využili čas maximálne efektívne.

Okrem kvalitného obsahu je pre lektorov veľkou výzvou proces, v ktorom si musia poradiť s pozornosťou a pamäťou účastníkov.

Z experimentálnej psychológie je zrejmé, že pozornosť človeka v priebehu času kolíše: úmyselné zameranie pozornosti na predmet záujmu osciluje medzi úplnou stratou pozornosti až po dokonalé sústredenie sa.  Rovnako sú známe faktory, ktoré udržanie pozornosti oslabujú ako aj tie, ktorými je možné kolísanie pozornosti pozitívne ovplyvniť, ktoré udržujú človeka v stave koncentrácie, záujmu, očakávania a zvedavosti.

Tým najdôležitejším je zmena. V minulosti akákoľvek zmena prostredia, nový podnet mohol znamenať ohrozenie, preto je mozog človeka fylogeneticky uspôsobený tak, že každá zmena automaticky upúta našu pozornosť. Toto je jeden z dôvodov, prečo pracujeme ako lektorský tím. Nielen že striedavo oslovujeme rôzne percepčné kanály frekventantov (zrakové, sluchové, atď.), striedavo používame techniky, ktoré sú zamerané na vonkajšie podnety či vnútorné hľadanie, sebareflexiu, ale využívame aj dynamiku, ktorá vzniká medzi nami dvomi. K užitočnej zmene, ktorá posilňuje pozornosť účastníkov dochádza striedaním kontaktu s jedným a druhým lektorom, s lektormi medzi sebou, to všetko prináša rôznorodejšie interakcie, bohatší dialóg, vyššiu zaineteresovanosť všetkých zúčastnených.

Navyše každý z lektorov má svoju individuálnu životnú či profesnú históriu. Každý máme svoje unikátne pohľady, spôsoby uvažovania a táto diverzita je neporovnateľne prínosnejšia, podnetnejšia a obohacujúcejšia v porovnaní so situáciou, keď pred účastníkmi stojí iba lektor jeden. Dochádza k synergii dvoch lektorských svetov, z ktorej účastníci majú možnosť čerpať viac a intenzívnejšie.

Nemenej dôležité je, že dvaja lektori sú schopní kvalitatívne inak koncipovať tréningy, pretože môžu využiť techniky či nástroje, ktoré jeden človek prakticky využiť nemôže, napríklad predvedenie modelových situácií naživo. Alebo pri práci v menších skupinách, ktorá je veľmi prínosná, môžu dvaja lektori súčasne supervidovať viac skupín naraz, čím sa významne šetrí čas a podporuje aktívna zainteresovanosť účastníkov.

Frekventanti majú príležitosť sa naučiť viac, pretože interakcie sú intenzívnejšie, obsah bohatší, podnety farebnejšie. 

Takto strávený čas klientovi nielen šetrí peniaze ale prináša aj vyššiu pridanú hodnotu. Tento prístup je obsiahnutý v našom vzdelávacom modeli: Kognitívnom modeli eduvia. Pomocou neho zabezpečíme, aby sa nové poznatky či zručnosti dobre ukotvili a nepodliehali "zubu času".