Tréningy a výcviky

Vo vašej organizácii je určite veľa odborníkov, ktorí sa zo všetkých síl snažia byť pre svojich klientov čo najviac prospešnými a užitočnými. Pracujete v sociálnych službách, v detskom domove, alebo v domove pre seniorov, na úrade práce, v dome na pol cesty, alebo pomáhate ženám, ktoré boli vystavené domácemu násiliu, alebo niekde úplne inde.  Tam všade je možné využiť systemický prístup.


Práca pomáhajúceho pracovníka má niekoľko rozmerov:

  • Práca s klientom
  • Práca s vlastním duševným priestorom
  • Práca v rámci kontextu organizácie


Preto Vám ponúkame nasledujúce tréningy a výcviky:

 

Okrem uvedeného sme pripravení koncipovať tréning či výcvik podľa vašich individuálnych potrieb.

Ako uvažujeme v jednotlivých oblastiach?

 

  Systemický výcvik: Komplexný tréning v systemickom prístupe ku klientovi  

Systemický prístup zahŕňa viacero východísk a čerpá z viacerých postmoderných filozofických smerov. V zásade sa prikláňame k orientácii na riešenie, ktorý obohacujeme o naratívny prístup, pretože sa nám osvedčuje namiesto analyzovania a teda rozvíjania problému - rozvíjať riešenie, stav, ktorý si klient želá mať namiesto problému.

Veľmi prínosným je zmeniť myslenie v duchu tejto paradigmy. Samozrejme, že klienti obvykle potrebujú určitý priestor na to, aby o svojom probléme pohovorili a cítili, že mu rozumieme. Preto učíme, ako sa pripájať ku klientovi.

Veľkým umením je vedieť sa dobre pýtať. Veríme predpokladu, že všetky dôležité odpovede má klient vo svojom vnútri, len si v danom čase nevie sám položiť tie správne otázky. Umeniu klásť otázky sa dá naučiť. Aj to je cieľom nášho výcviku.

V súlade s filozofiou zamerania sa na riešenie je i rozvíjanie toho, čo sa darí, sledovanie pozitívnych výnimiek, hľadanie a aktivizovanie zdrojov. viac tu

 

Syndróm vyhorenia a ako mu predísť - alebo postaraj sa o seba systemicky

Syndróm vyhorenia je ako termín dnes známy i laickej verejnosti, najmä preto, že sa nevyskytuje len u pracovníkov v pomáhajúcich profesiách ale aj u časti manažérov, pracovníkov polície a podobne. Viac sa vie o jeho finálnych príznakoch, menej už o počiatočných varovných signáloch a najmenej o spôsoboch, ako sa preventívne chrániť či ako sa o seba postarať v tom prípade, že je človek, žiaľ, už v štádiu pokročilom. viac tu

 

Supervízie na ľubovoľné pracovné témy: individuálne alebo skupinové

Supervízne stretnutia sú užitočným nástrojom, ktorý profesionáli v pomáhajúcich profesiách dobre poznajú. Supervízia je obohacujúca pre obe zúčastnené strany - pracovníka i supervízora. I v supervízmych programoch dôverujeme tomu, že pracovník je expertom na svoj život, ako súkromný, tak aj pracovný a tie najhodnotnejšie zdroje má v sebe. Supervízor mu má pomáhať v tom, aby ich jasne pomenoval, objavil, vedel ich rozvíjať a pracovať s nimi.

Užitočná je i pravidelnosť stretnutí so supervízorom a profesionálny vzťah založený na rešpekte a úcte.

Supervízia pomáha tak v práci s klientom, ako aj v práci so sebou samým i v ťažkostiach, ktoré sa vyskytujú bežne na pracovisku. Často sa stretávame viac tu