Komunikácia v medzinárodnom prostredí - Interkultúrny manažment
Viete z akeho dôvodu si nemecký manažer trhá vlasy na obchodnom obede s francúzskym kolegom? Viete čím môžete zásadne ovplyvniť jednanie hneď v úvode s japonským partnerom? Poznáte rozdiely v prístupe k práci medzi tak blízkymi národmi, ako sú Češi a Slováci? Viete kto pravdepodobne bude držať obchodný vzťah striktne na pracovnej rovine? A kto naopak nepostúpi ku konkrétnym obchodným krokom skôr než preberie Vaše súkromie?
Náš kurz je koncipovaný tak, že jeho absolventi budú po skončení:
- Rozumieť, čo je kultúra, ako pôsobí, čo sú to kultúrne vrstvy a kultúrne štandardy a ako sa prejavujú v pracovnom prostredí
- Mať povedomie o interkultúrnych dimenziách a na ich základe o odlišnostiach kultúr
- Disponovať kompetenciami, ako zvýšiť kooperáciu v podmienkach medzinárodnej spolupráce
- Schopní sa efektívne vyhýbať potenciálnym nedorozumeniam a konfliktom
Kurz odporúčame: manažérom vrcholového, stredného manažmentu a majiteľom firiem v medzinárodných spoločnostiach a všetkým tým, ktorí v práci prichádzajú do styku s ľuďmi z rôznych kultúr
Obsah
1. Vysvetlenie kultúry, kultúrne vrstvy, kultúrne štandardy, normy, hodnoty, očakávania, artefakty
2. Koncepty vysvetľujúce interkultúrne fenomény, rozdiely v komunikačných vzorcoch a štandardoch, potenciálne problémy a komunikačné riziká vyplývajúce z interkultúrnych rozdielov
3. Kultúrna identita a jej manifestácia v bežnom živote a v pracovnom prostredí
4. Fázy prispôsobovania sa rozdielnej kultúre v bežnom živote a v pracovnom prostredí
5. Vysvetlenie 12 kultúrnych dimenzií (vzťah k autorite, kolektivizmus vs individualizmus, vnímanie času, atď.)
6. Zážitok a sebareflexia vlastných základných kultúrnych hodnôt, základných predpokladov a stereotypov v spojení s teoretickými znalosťami - prípadové štúdie, výmena skúseností, interpretácia
7. Rozdiely v kultúrnych štandardoch - ich porovnanie u konkrétnych kultúr
Časový rámec tréningu: 2 dni