Komunikácia v medzinárodnom prostredí - Interkultúrny manažment

Viete z akeho dôvodu si nemecký manažer trhá vlasy na obchodnom obede s francúzskym kolegom? Viete čím môžete zásadne ovplyvniť jednanie hneď v úvode s japonským partnerom? Poznáte rozdiely v prístupe k práci medzi tak blízkymi národmi, ako sú Češi a Slováci? Viete kto pravdepodobne bude držať obchodný vzťah striktne na pracovnej rovine? A kto naopak nepostúpi ku konkrétnym obchodným krokom skôr než preberie Vaše súkromie?

 

Náš kurz je koncipovaný tak, že jeho absolventi budú po skončení:

 

- Rozumieť, čo je kultúra, ako pôsobí, čo sú to kultúrne vrstvy a kultúrne štandardy a ako sa prejavujú v pracovnom prostredí

- Mať povedomie o interkultúrnych dimenziách a na ich základe o odlišnostiach kultúr

- Disponovať kompetenciami, ako zvýšiť kooperáciu v podmienkach medzinárodnej spolupráce

- Schopní sa efektívne vyhýbať potenciálnym nedorozumeniam a konfliktom

 

Kurz odporúčame: manažérom vrcholového, stredného manažmentu a majiteľom firiem v medzinárodných spoločnostiach a všetkým tým, ktorí v práci prichádzajú do styku s ľuďmi  z rôznych kultúr

 

Obsah

1.  Vysvetlenie kultúry, kultúrne vrstvy, kultúrne štandardy, normy, hodnoty, očakávania, artefakty

2.  Koncepty vysvetľujúce interkultúrne fenomény, rozdiely v komunikačných vzorcoch a štandardoch, potenciálne problémy a komunikačné riziká vyplývajúce z interkultúrnych rozdielov

3.  Kultúrna identita a jej manifestácia v bežnom živote a v pracovnom prostredí

4.  Fázy prispôsobovania sa rozdielnej kultúre v bežnom živote a v pracovnom prostredí

5.  Vysvetlenie 12 kultúrnych dimenzií (vzťah k autorite,  kolektivizmus vs individualizmus, vnímanie času, atď.)

6.  Zážitok a sebareflexia vlastných základných kultúrnych hodnôt, základných predpokladov a stereotypov v spojení s teoretickými znalosťami - prípadové štúdie, výmena skúseností, interpretácia

7.  Rozdiely v kultúrnych štandardoch - ich porovnanie u konkrétnych kultúr

 

Časový rámec tréningu: 2 dni